Երևան, 23.Սեպտեմբեր.2017,
--
:
--
,

«Քանդակագործությունը նախանշված է եղել ինձ համար». Մարիամ Հակոբյան

«Արվեստի կանացի պրոֆիլը» նախագծի առաջին հյուրը  մեր կերպարվեստի այն եզակի դեմքերից մեկն է, ով ստեղծագործելով ու ներշնչվելով մայր բնության գրկում, ստեղծում է այնպիսի մշակութային արժեքներ, որոնք զարդարում են ոչ միայն Հայաստանի, այլև Լիտվայի, Ավստրիայի, Չինաստանի, Արաբական Միացյալ Էմիրությունների բազմաթիվ քաղաքներ: Մարիամ Հակոբյան քանդակագործը ստեղծում է անհանգիստ ու դինամիկ արվեստ, որ, իր իսկ բնորոշմամբ, արդյունքն է ժամանակահատվածի, տարածաշրջանի ու, իհարկե, իր պահանջկոտ ու անհանգիստ խառնվածքի: - Տիկին Հակոբյան, ինչու՞ որոշեցիք հենց քանդակագործ դառնալ, չէ՞ որ ներկայիս հասարակական պատկերացմամբ քանդակագործությունն այնքան էլ կանացի արվեստ չէ: - Քանդակագործությունը նախանշված է եղել ինձ համար: Այն  գրավել է  ինձ որպես մտքերի ու հույզերի արտահայտման ձև, թեև գործեր եմ ստեղծել նաև արվեստի այլ տեսակներում` գրաֆիկա, կարպետ, գեղանկարչություն, խեցեգործություն: Եվ, բացի սա, գիտե՞ք`ոչ մի նշանակություն չունի` կին, թե տղամարդ: Կարևորն այս արվեստի հիմնական պահանջն է` նվիրումը, որ արվեստագետը ստեղծի այնպիսի գործ, որն անտարբեր չթողնի դիտողին, այլ հետաքրքրություն առաջացնի վերլուծելու, ըմբռնելու, մարդու մեջ ներդաշնակ, ջերմ զգացմունքներ արթնացնի և կրթի նրա գեղարվեստական մտածողությունը: Այնպես որ, ոչ մի տարբերություն չեմ տեսնում տղամարդու և կնոջ միջև: Նույնիսկ ավելին կարող եմ ասել` թերևս կինն ավելի զգայուն է, ավելի  նուրբ է զգում: - Հիմնականում բրոնզե քանդակներ եք ստեղծում: Ինչու՞: (Տես՝ նկար 1) - Նախ ասեմ, որ ես ստեղծել եմ գործեր ամենատարբեր նյութերից` քար, մետաղ, կերամիկա… Երբեմն տարբեր նյութեր համադրել եմ մի քանդակի մեջ: Բայց բրոնզե քանդակները գերակշռում են, որովհետև ինձ գրավում է այդ նյութի ներքին ջերմությունը, ինչպես նաև դրա հետ աշխատելու բարդությունը: Բրոնզը թույլ է տալիս, որ ես ամբողջությամբ բացվեմ, արտահայտեմ իմ մտքերը: Ինչ վերաբերում է փոքր չափի բրոնզե քանդակներին, ապա դրանք իրագործման համար մեծ գումարներ ու պատվիրատու չեն պահանջում: Իսկ իրականում ես էությամբ մոնումենտալիստ եմ ու սիրում եմ մեծ գործեր ստեղծել: Պարզապես դրանց համար հատուկ պատվեր է պետք, որ հազվադեպ է լինում, թեպետ ես բազմաթիվ մոնումենտալ քանդակներ ունեմ տեղադրված արտերկրում, ինչպես նաև Հայաստանի մի շարք քաղաքներում: (Տես՝ նկար 2) - Ձեր գործերում շատ եմ նկատել սրացված ֆորմաներ, սուր մասեր:  Ի՞նչ նպատակի են դրանք ծառայում: - Հազվադեպ են նկատում այդ նրբությունը: Այո, այդպիսի սրություններ իմ ֆորմաների մեջ օգտագործում եմ քանդակին հետաքրքրություն հաղորդելու համար: Չէ՞ որ երբ ամբողջ ֆորման կլոր ու «փափուկ է», դժվար է ընկալել քանդակը: Կլոր, սուր, կոնտր ֆորմաները, միմյանց փոխլրացնելով, օգնում են ընկալել քանդակն իր ամբողջության մեջ, արտահայտիչ ու հնչեղ են դարձնում այն: Բայց, այնուամենայնիվ, քանդակն է որոշում իր ձևը, ֆորման: Յուրաքանչյուր արվեստագետ ֆորմաների ընտրության հարցում ունի իր նախընտրությունները, որից էլ բխում է արվեստագետի ձեռագիրը: (Տես՝ նկար 3, 4, 5) - Որո՞նք են սիմվոլիկայի` Ձեր արվեստում գերակշռող տարրերը: (Տես՝ նկար 7, 8) - Օգտագործման իմաստով ամեն ինչ կրկին կախված է թեմայից: Իմ շատ քանդակների վրա կարելի է տեսնել ժամանակի սիմվոլը, խաչը` ոչ միայն իբրև քրիստոնեության, այլ նաև որպես տիեզերքի խորհրդանիշ: Օրինակ, Վիեննայում տեղադրված իմ մոնումենտալ գործերից մեկը` «Հավատքը» (Տես՝ նկար 6), կազմված է երկու հավասար, անջատ մասերից, որ խորհրդանշում են հայրենիքն ու սփյուռքը, որոնց միացնողը հավատքն է`արտահայտված խաչի սիմվոլով: Քանդակներ ստեղծելիս հաճախ եմ օգտագործում նաև հայկական ժայռապատկերների սիմվոլները: Նման սիմվոլիկայով գործերից են «Ժամանակի դարպասներն» ու « Արևի ժամացույցը»: - Մի քանդակ ունեք, որ կոչվում է «Փոխակերպություն»(Տես՝ նկար 9),  այն ասես ձերբազատում լինի կաղապարներից… - Այդ քանդակը խորհրդանշում է մեր ժամանակներին անչափ բնորոշ մի երևույթ`փոխակերպում: Նույն իմաստն է արտահայտում նաև «Վերելք» քանդակը (Տես՝ նկար 10), որում փոխակերպումն արտահայտվում է գույների միջոցով, ընդ որում, ստեղծած գույներից վերև բազմաթիվ այլ գույներ էլ կան: Նմանատիպ միտք կա նաև «Զգեստափոխություն» քանդակում (Տես՝ նկար 11), որ ցույց է տալիս անցում մի վիճակից մեկ այլ վիճակի: - Ունեք մերկ կանանց բազմաթիվ ֆիգուրներ ստեղծած (Տես՝ նկար 12): Էլ ի՞նչ թեմաներով եք նախընտրում ստեղծագործել: - Ինձ հետաքրքրող թեմաները բազմազան են:  Ունեմ գործեր կյանքից վերցրած թեմաներով, գործեր, որ արտահայտում են կնոջ ներաշխարհը, նրա մարմնի պլաստիկան: Այդ քանդակներում արտաքին ֆորմայի մեջ արտահայտվում է կանացի հոգին, որ ոչ ոք ավելի լավ չի կարող զգալ, քան հենց կինը: Ունեմ բազմաթիվ խոհափիլիսոփայական գործեր, որոնց միջոցով փորձում եմ մարդկանց խորհել տալ կյանքի, իրականության, տիեզերքի կառուցվածքի ու տիեզերքում մարդու դերի մասին: - Մի քիչ ավելի մանրամասն չե՞ք ներկայացնի Ձեր  խոհափիլիսոփայական քանդակների դերը: - Գիտե՞ք, կա մի նրբություն. ես վստահ եմ, որ իմ խոհափիլիսոփայական քանդակները ազդում են անգամ այն մարդկանց վրա, ովքեր գուցե չեն հասկանում դրանց իմաստը, բայց գոնե պարզապես դիտում են այդ գործերը: Այն էներգիան, որ ես դնում եմ այդ գործերի մեջ, առնչվում է մարդկանց հոգու մի անկյունում թաքնված լույսի հետ և թողնում է իր ազդեցությունը: Դա այդ պահին, գուցե, այդքան նկատելի չի լինում, և մարդն էլ գլխի չի ընկնում այդ մասին, բայց քիչ-քիչ էներգիան վերափոխում, զարգացնում է դիտողին: Իմ ողջ արվեստն ուղղված է այն նպատակին, որ գտնի մադու հոգու մի հեռու անկյունում թաքնված լույսն ու առնչվի դրա հետ, արթնացնի լույսն ու ստիպի թրթռալ: - Մեր ժամանակներում ինչպե՞ս են գնահատվում արվեստի գործերը Հայաստանում և արտերկրում: - Բոլոր ժամանակներում էլ արվեստը ծառայում է այն նպատակին, որ մարդիկ առնչվեն գեղեցիկի հետ: Ուրիշ բան, որ ժամանակները հիմա  չափազանց բարդ են, և մարդիկ միշտ չէ, որ կարողանում են արվեստի գործեր ձեռք բերել: Այսպես է ողջ աշխարհում. նրանք, ովքեր սիրում ու գնահատում են արվեստը, մեծամասամբ համապատասխան գումար չունեն, և հակառակը, գումար ունեցողների ճնշող մեծամասնությանը արվեստը քիչ է հետաքրքրում:
loading...
Պելեի բարեկամ Հակոբը ՀԶՀ-ն պաշտոնական ներկայացուցիչներ է նշանակել ԱՄՆ-ում և Ուկրաինայում Վահան Բիչախչյանը մասնակցել է «Ժիլինա-2»-ի հերթական խաղին Արցախի ԱԳՆ ղեկավարն ընդունել է Թուրքիայից ժամանած մտավորականների ԱՄՆ երեք կոնգրեսական հայտնվել է Ադրբեջանի «սև ցուցակում» Ծառերի տակ 100–200 տոննա դեղձ կա թափված. դժգոհություն գյուղացիներից Զիջման ևս մեկ քայլ՝ հայկական կողմից Երվանդ Բոզոյան. «Ռադիկալ փոփոխություններ չկատարելու դեպքում 20 տարի անց կլինի ոչ թե 4 միլիոն մարդ, այլ ընդամենը՝ մեկ» Ապրիլյան պատերազմի վերաբերյալ 23 գանգատի դատաքննությունը սկսված է Նիկոլայ Ծատուրյան. «Չպետք է ցորենի նման շաղ տան կոչումները» Մեղավորը Էռնեկյանը չէ, մեղավորը մենք ենք Չեխական զենքը Ադրբեջան է հասել ահաբեկչական խմբավորումներին «դիվանագիտական» չվերթներով զենք մատակարարելու շրջանակներում Նաթանյահուն, համաշխարհային կառավարությունն ու հայոց ղեկավարները Դավիթ Բաբայան. «Ալիևին ամենալավ պատասխանն իր դուստրն է տվել՝ ՄԱԿ սելֆիներով» Էյֆելյան աշտարակ՝ 1889-ին դրա բացման պահից 300 մլն մարդ Է այցելել Ալեքսիս Օհանյանը խոստացել է, որ դուստրը կայցելի Հայաստան. Reddit-ի համահիմնադիրը շնորհավորել է ՀՀ Անկախության տոնը Գաբրիել Սարգսյանը` Լիբանանի շախմատի չեմպիոն Ստորագրվել է «Զբաղվածության և սոցիալական քաղաքականության ոլորտում համագործակցության մասին» փոխըմբռնման հուշագիր Գործարար-տնտեսական համաժողովում քննարկվեցին այլ երկրների հետ տնտեսական համագործակցության հեռանկարները Հայաստանն ու Սլովենիան ստորագրել են միջկառավարական համաձայնագիր Աշոտյանը Բաքվում Ադրբեջանին հորդորել է գալիք սերունդներին չսնել հայատյացությամբ և քսենոֆոբիայով ՀՀ կառավարությունը նախատեսում է բարեփոխել Գյումրիի օդանավակայանի ենթակառուցվածքները Կառավարությունում քննարկվել են ԵՄ GSP+ համակարգի կիրառմանը վերաբերող հարցեր Պետությունն անհրաժեշտության դեպքում կապահովի փրկարարների բուժումն արտերկրում «Խելացի» դրամապանակներ արտադրող ընկերությունը հարկային արտոնություններ կստանա
Այսօր Այս շաբաթ Այս ամիս
website by Sargssyan